Blogi

Juttuja kaikesta työhön liittyvästä: WordPress, WooCommerce, hakukoneoptimointi, tietoturva, markkinointi ja mainonta.
16.11.2023
Mikä on robots.txt-tiedosto ja miten se vaikuttaa SEO:on?

Verkkosivustojen maailmassa monet elementit vaikuttavat siihen, miten sivusto näkyy ja toimii hakukoneissa. Yksi vähemmän tunnettu, mutta erittäin tärkeä osa tätä palapeliä on pieni, mutta vaikutusvaltainen tiedosto nimeltään robots.txt. Tämä tiedosto […]

Lue lisää
6.9.2023
Sisäiset linkit ja linkitys hakukoneoptimoinnissa

Ennen kuin verkkosivusto voi sijoittua hakukoneissa hyville sijoituksille, se tarvitsee linkkejä. Google löytää artikkelisi ja sivusi parhaiten, kun niihin johtaa ulkoisia linkkejä eli paluulinkkejä. Toinen tapa parantaa hakukonelöydettävyyttä on parantaa […]

Lue lisää
4.9.2023
Mikä on sivustokartta eli sitemap.xml?

Sivustokartta (engl. sitemap, useimmiten sitemap.xml) on yksi teknisen hakukoneoptimoinnin elementeistä, joka voi alkuun vaikuttaa monimutkaiselta. Tässä jutussa kerron lyhyesti, mikä sitemap.xml on, miksi se on tärkeä ja miten voit luoda […]

Lue lisää
10.8.2023
WordPress-kotisivut yritykselle: Lyhyt opas aiheeseen

WordPress on suosittu ja monipuolinen verkkosivustoalusta, joka tarjoaa tehokkaan työkalun yrityksesi kotisivujen luomiseen ja hallintaan. Kotisivut ovat nykypäivänä tärkeä osa yrityksen online-läsnäoloa. Ne toimivat digitaalisena käyntikorttina, jonka kautta mahdolliset asiakkaat […]

Lue lisää
7.8.2023
Sivuvälimuisti ja palvelimen vastausaika

Saitko WordPressin sivuston eheys -sivulla seuraavan ilmoituksen: "Sivuvälimuisti löydettiin, mutta palvelimen vastausaika on silti hidas."? Englanniksi sama ilmoitus kuuluu näin: "Page cache is detected but the server response time is […]

Lue lisää
4.8.2023
Sivustolla on ollut kriittinen virhe – ja sen korjaaminen

Onko WordPress-sivustollasi kriittinen virhe tai saitko sähköpostilla ilmoituksen sellaisesta ? Ei hätää. Vaikka "kriittinen virhe" kuullostaa kohtalokkaalta ja perustavanlaatuiselta, sen saa aina korjattua. WordPress saattaa joskus näyttää virheilmoituksen: "Sivustolla on […]

Lue lisää
3.8.2023
WooCommerce-verkkokaupan maksutapojen järjestäminen

WooCommerce on yksi suosituimmista verkkokauppa-alustoista, joka tarjoaa laajan valikoiman työkaluja verkkokaupan rakentamiseen ja ylläpitoon. Yksi sen keskeisimmistä ominaisuuksista on laaja valikoima maksutapoja, joita voit tarjota asiakkaillesi. Tunnettuja maksuvälittäjiä ovat mm. […]

Lue lisää
3.8.2023
Mikä on orgaaninen eli luonnollinen haku?

Mikä on orgaaninen haku, jota kutsutaan myös nimellä luonnollinen haku? Orgaanisella haulla viitataan maksuttomiin hakutuloksiin. Toisin kuin maksetut hakutulokset (ks. napsautuskohtainen mainonta), jotka täytetään eräänlaisen huutokauppajärjestelmän kautta, orgaaniset hakutulokset perustuvat […]

Lue lisää
28.7.2023
Välilehtien takana oleva sisältö SEO:n kannalta

Välilehdet eli tabit on kätevä keino ryhmitellä verkkosivulla olevaa sisältöä muutoin kuin väliotsikoiden alle. Kun välilehden otsikkoa klikkaa, sen takaa avautuu käyttäjälle kokonaan uutta sisältöä. Mutta miten Google suhtautuu välilehtiin? […]

Lue lisää
27.7.2023
Näin lisäät tuoteryhmän WooCommercen tilaussähköposteihin

WooCommerce on WordPress-julkaisujärjestelmään liitettävä suosittu ja hyvin räätälöivissä oleva verkkokauppalaajennos, ja suosituin verkkokauppa-alusta Suomessa. WooCommerce lähettää uusista tilauksista sähköposti-ilmoituksen, jonka asetukset löytyvät WordPress-hallinnasta kohdasta WooCommerce > Asetukset > S-posti. Nämä […]

Lue lisää
1 2 3 6