Facebook-mainonta

Facebook-timeline saapui brändeille ja yrityksille

Jukka Peltoperä
Jukka Peltoperä
Julkaistu:  1.3.2012. Päivitetty:  16.11.2021.

Yritykset ja brändit voivat nyt ottaa käyttöönsä timelinen eli aikajanan Facebook-sivullaan. Ylläpitäjät voivat ottaa aikajanan käyttöön heti ja muutokset tulevat voimaan kaikilla sivuilla viimeistään 31.3.2012. Mikä muuttuu?

  1. Tarvitset sivulle profiileista tutun isomman kansikuvan.
  2. Varmista, että tilapäivitykset ovat mahdollisimman näkyviä. Lisää niihin kuvia.
  3. Ylläpitäjillä on oma hallintapaneeli, josta näet ilmoitukset, tykkäämiset, kävijätiedot ja viestit.
  4. Käyttäjät voivat nyt lähettää yksityisviestejä ylläpitäjille. Viestityksen voi ottaa pois päältä halutessaan.
  5. Voit valita mitkä sovellukset tai osiot ovat näkyvillä aikajanan yläpuolella kansikuvan alla.
  6. Voit määritellä päivityksiä "stickyksi" eli nostaa niitä ylimmäksi aikajanalla.
  7. Kustomoidut välilehdet häviävät päivityksen yhteydessä. Niille voi ainakin vielä toistaiseksi ajaa liikennettä mainosten kautta.

Coca Colan Facebook-aikajana

Lisää juttuja aiheesta

18.10.2022
Googlen verkkovastaavan ohjeet on nyt Search Essentials
Jukka Peltoperä

Hyvästi Googlen Verkkovastaavan ohjeet. Tervetuloa Google Search Essentials! Google tiedotti viime viikolla julkaisevansa yksinkertaistetun version Verkkovastaan ohjeista ja nimeävänsä sen uudelleen Google Search Essentialsiksi. Uuden ohjeistuksen suomenkieliseksi nimeksi saattaisi englanninkielisen […]

Lue juttu
4.2.2022
Onko nofollow-linkeistä hyötyä hakukone­optimoinnissa?
Jukka Peltoperä

Ajan ja resurssien käyttäminen paluulinkkien hankkimiseen verkkosivustollesi on varsin mälsää puuhaa, etkä todennäköisesti saavuta sillä mitään tuloksia vielä päiviin, viikkoihin tai edes kuukausiin. Lopulta saatat huomata, että iso osa saamistasi […]

Lue juttu
8.12.2021
Title-tagi ja parhaat käytännöt
Jukka Peltoperä

Hyvän otsikon kirjoittaminen olennainen taito jokaiselle, joka tekee hakukoneoptimointia. Miksikö? Koska se on ensimmäinen asia, jonka käyttäjät näkevät hakutuloksissa ja yksi tärkeistä tekijöistä, joita Google käyttää arvioidessaan sivun aihetta. Mikä […]

Lue juttu
2.9.2019
Responsiivinen web-suunnittelu
Jukka Peltoperä

Olen pistänyt merkille, että yhä useampi asiakkaista on tehnyt ennen tarjouksen pyytämistä taustatyötä ainakin sen verran, että tietävät vaatia uusilta verkkosivuiltaan responsiivisuutta. Tämä on liiketoiminnan kannalta erittäin valveutunutta ja hienoa […]

Lue juttu
21.9.2012
6 keinoa saada enemmän kävijöitä yrityksen sivuille
Jukka Peltoperä

1. Suuntaa sisältö omalle kuulijakunnallesi Kirjoita ja luo sisältöä heille, jotka todennäköisesti ovat potentiaalisia asiakkaitasi. Jaa tietoa ja kokemuksia, kerro tuotteista ja palveluista, älä panttaa osaamistasi! Monet tuntuvat pelkäävän, että […]

Lue juttu
Jukka Peltoperä
Jukka Peltoperä
FM, tietojenkäsittelytieteet, Oulun yliopisto. Yrittäjä. Yli 20 vuoden kokemus web-suunnittelusta, web-teknologioista, WordPressistä, hakukoneoptimoinnista, sisällöntuotannosta ja digitaalisesta markkinoinnista.