Facebook-mainonta

Facebook-timeline saapui brändeille ja yrityksille

Jukka Peltoperä
Jukka Peltoperä
Julkaistu:  1.3.2012. Päivitetty:  16.11.2021.

Yritykset ja brändit voivat nyt ottaa käyttöönsä timelinen eli aikajanan Facebook-sivullaan. Ylläpitäjät voivat ottaa aikajanan käyttöön heti ja muutokset tulevat voimaan kaikilla sivuilla viimeistään 31.3.2012. Mikä muuttuu?

  1. Tarvitset sivulle profiileista tutun isomman kansikuvan.
  2. Varmista, että tilapäivitykset ovat mahdollisimman näkyviä. Lisää niihin kuvia.
  3. Ylläpitäjillä on oma hallintapaneeli, josta näet ilmoitukset, tykkäämiset, kävijätiedot ja viestit.
  4. Käyttäjät voivat nyt lähettää yksityisviestejä ylläpitäjille. Viestityksen voi ottaa pois päältä halutessaan.
  5. Voit valita mitkä sovellukset tai osiot ovat näkyvillä aikajanan yläpuolella kansikuvan alla.
  6. Voit määritellä päivityksiä "stickyksi" eli nostaa niitä ylimmäksi aikajanalla.
  7. Kustomoidut välilehdet häviävät päivityksen yhteydessä. Niille voi ainakin vielä toistaiseksi ajaa liikennettä mainosten kautta.

Coca Colan Facebook-aikajana

Lisää juttuja aiheesta

3.8.2023
Mikä on orgaaninen eli luonnollinen haku?
Jukka Peltoperä

Mikä on orgaaninen haku, jota kutsutaan myös nimellä luonnollinen haku? Orgaanisella haulla viitataan maksuttomiin hakutuloksiin. Toisin kuin maksetut hakutulokset (ks. napsautuskohtainen mainonta), jotka täytetään eräänlaisen huutokauppajärjestelmän kautta, orgaaniset hakutulokset perustuvat […]

Lue juttu
22.6.2023
Kotisivut yritykselle: 20 asiaa jotka kannattaa huomioida
Jukka Peltoperä

Oletko yrittäjä tai yrityksen edustaja ja mietit, miten luoda tehokkaat ja ammattimaiset kotisivut yrityksellesi? Olet tullut oikeaan paikkaan. Olen web-suunnittelija, joka on auttanut yli 10 vuoden ajan lukuisia asiakkaita luomaan […]

Lue juttu
18.10.2022
Googlen verkkovastaavan ohjeet on nyt Search Essentials
Jukka Peltoperä

Hyvästi Googlen Verkkovastaavan ohjeet. Tervetuloa Google Search Essentials! Google tiedotti viime viikolla julkaisevansa yksinkertaistetun version Verkkovastaan ohjeista ja nimeävänsä sen uudelleen Google Search Essentialsiksi. Uuden ohjeistuksen suomenkieliseksi nimeksi saattaisi englanninkielisen […]

Lue juttu
4.2.2022
Onko nofollow-linkeistä hyötyä hakukone­optimoinnissa?
Jukka Peltoperä

Ajan ja resurssien käyttäminen paluulinkkien hankkimiseen verkkosivustollesi on varsin mälsää puuhaa, etkä todennäköisesti saavuta sillä mitään tuloksia vielä päiviin, viikkoihin tai edes kuukausiin. Lopulta saatat huomata, että iso osa saamistasi […]

Lue juttu
8.12.2021
Title-tagi ja parhaat käytännöt
Jukka Peltoperä

Hyvän otsikon kirjoittaminen olennainen taito jokaiselle, joka tekee hakukoneoptimointia. Miksikö? Koska se on ensimmäinen asia, jonka käyttäjät näkevät hakutuloksissa ja yksi tärkeistä tekijöistä, joita Google käyttää arvioidessaan sivun aihetta. Mikä […]

Lue juttu
Jukka Peltoperä
Jukka Peltoperä
FM, tietojenkäsittelytieteet, Oulun yliopisto. Yrittäjä. Yli 20 vuoden kokemus web-suunnittelusta, web-teknologioista, WordPressistä, hakukoneoptimoinnista, sisällöntuotannosta ja digitaalisesta markkinoinnista.