Hakukoneiden markkinaosuudet Suomessa

Jukka Peltoperä
Jukka Peltoperä
Julkaistu:  13.9.2012. Päivitetty:  18.3.2022.

Top 5 hakukoneiden markkinaosuudet Suomessa, Euroopassa ja maailmanlaajuisesti helmikuussa 2022.

Suomi

  1. Google – 93,91 %
  2. Bing – 3,32 %
  3. DuckDuckGo – 1,17 %
  4. Yahoo – 1,02 %
  5. Yandex – 0,37 %
  6. Ecosia – 0,10 %

Eurooppa

  1. Google – 92,43 %
  2. Bing – 3,67 %
  3. Yandex – 1,52 %
  4. Yahoo – 1,00 %
  5. DuckDuckGo – 0,59 %
  6. Ecosia – 0,36 %

Maailma

  1. Google – 92,01 %
  2. Bing – 2,96 %
  3. Yahoo – 1,51 %
  4. Baidu – 1,17 %
  5. Yandex – 1,06 %
  6. DuckDuckGo – 0,86 %

Lähde: Statcounter

Artikkelikuva: Tapio Haaja

Lisää juttuja aiheesta

4.2.2022
Onko nofollow-linkeistä hyötyä hakukone­optimoinnissa?
Jukka Peltoperä

Ajan ja resurssien käyttäminen paluulinkkien hankkimiseen verkkosivustollesi on varsin mälsää puuhaa, etkä todennäköisesti saavuta sillä mitään tuloksia vielä päiviin, viikkoihin tai edes kuukausiin. Lopulta saatat huomata, että iso osa saamistasi […]

Lue juttu
8.12.2021
Title-tagi ja parhaat käytännöt
Jukka Peltoperä

Hyvän otsikon kirjoittaminen olennainen taito jokaiselle, joka tekee hakukoneoptimointia. Miksikö? Koska se on ensimmäinen asia, jonka käyttäjät näkevät hakutuloksissa ja yksi tärkeistä tekijöistä, joita Google käyttää arvioidessaan sivun aihetta. Mikä […]

Lue juttu
2.9.2019
Responsiivinen web-suunnittelu
Jukka Peltoperä

Olen pistänyt merkille, että yhä useampi asiakkaista on tehnyt ennen tarjouksen pyytämistä taustatyötä ainakin sen verran, että tietävät vaatia uusilta verkkosivuiltaan responsiivisuutta. Tämä on liiketoiminnan kannalta erittäin valveutunutta ja hienoa […]

Lue juttu
21.9.2012
6 keinoa saada enemmän kävijöitä yrityksen sivuille
Jukka Peltoperä

1. Suuntaa sisältö omalle kuulijakunnallesi Kirjoita ja luo sisältöä heille, jotka todennäköisesti ovat potentiaalisia asiakkaitasi. Jaa tietoa ja kokemuksia, kerro tuotteista ja palveluista, älä panttaa osaamistasi! Monet tuntuvat pelkäävän, että […]

Lue juttu
1.3.2012
Facebook-timeline saapui brändeille ja yrityksille
Jukka Peltoperä

Yritykset ja brändit voivat nyt ottaa käyttöönsä timelinen eli aikajanan Facebook-sivullaan. Ylläpitäjät voivat ottaa aikajanan käyttöön heti ja muutokset tulevat voimaan kaikilla sivuilla viimeistään 31.3.2012. Mikä muuttuu? Tarvitset sivulle profiileista […]

Lue juttu
Jukka Peltoperä
Jukka Peltoperä
FM, tietojenkäsittelytieteet, Oulun yliopisto. Yrittäjä. Yli 20 vuoden kokemus web-suunnittelusta, web-teknologioista, WordPressistä, hakukoneoptimoinnista, sisällöntuotannosta ja digitaalisesta markkinoinnista.