Markkinointi

Sisältömarkkinointiin, Google Adsiin, Facebook-mainontaan ja muuhun markkinointiin liittyviä vinkkejä, strategioita, trendejä, päivityksiä ja muita juttuja, joiden avulla toivottavasti luot ja mainostat korkealaatuisempaa, relevantimpaa ja kiinnostavampaa sisältöä yleisöllesi.

3.8.2023
Mikä on orgaaninen eli luonnollinen haku?

Mikä on orgaaninen haku, jota kutsutaan myös nimellä luonnollinen haku? Orgaanisella haulla viitataan maksuttomiin hakutuloksiin. Toisin kuin maksetut hakutulokset (ks. napsautuskohtainen mainonta), jotka täytetään eräänlaisen huutokauppajärjestelmän kautta, orgaaniset hakutulokset perustuvat […]

Lue lisää
22.6.2023
Kotisivut yritykselle: 20 asiaa jotka kannattaa huomioida

Oletko yrittäjä tai yrityksen edustaja ja mietit, miten luoda tehokkaat ja ammattimaiset kotisivut yrityksellesi? Olet tullut oikeaan paikkaan. Olen web-suunnittelija, joka on auttanut yli 10 vuoden ajan lukuisia asiakkaita luomaan […]

Lue lisää
18.10.2022
Googlen verkkovastaavan ohjeet on nyt Search Essentials

Hyvästi Googlen Verkkovastaavan ohjeet. Tervetuloa Google Search Essentials! Google tiedotti viime viikolla julkaisevansa yksinkertaistetun version Verkkovastaan ohjeista ja nimeävänsä sen uudelleen Google Search Essentialsiksi. Uuden ohjeistuksen suomenkieliseksi nimeksi saattaisi englanninkielisen […]

Lue lisää
4.2.2022
Onko nofollow-linkeistä hyötyä hakukone­optimoinnissa?

Ajan ja resurssien käyttäminen paluulinkkien hankkimiseen verkkosivustollesi on varsin mälsää puuhaa, etkä todennäköisesti saavuta sillä mitään tuloksia vielä päiviin, viikkoihin tai edes kuukausiin. Lopulta saatat huomata, että iso osa saamistasi […]

Lue lisää
8.12.2021
Title-tagi ja parhaat käytännöt

Hyvän otsikon kirjoittaminen olennainen taito jokaiselle, joka tekee hakukoneoptimointia. Miksikö? Koska se on ensimmäinen asia, jonka käyttäjät näkevät hakutuloksissa ja yksi tärkeistä tekijöistä, joita Google käyttää arvioidessaan sivun aihetta. Mikä […]

Lue lisää
2.9.2019
Responsiivinen web-suunnittelu

Olen pistänyt merkille, että yhä useampi asiakkaista on tehnyt ennen tarjouksen pyytämistä taustatyötä ainakin sen verran, että tietävät vaatia uusilta verkkosivuiltaan responsiivisuutta. Tämä on liiketoiminnan kannalta erittäin valveutunutta ja hienoa […]

Lue lisää
21.9.2012
6 keinoa saada enemmän kävijöitä yrityksen sivuille

1. Suuntaa sisältö omalle kuulijakunnallesi Kirjoita ja luo sisältöä heille, jotka todennäköisesti ovat potentiaalisia asiakkaitasi. Jaa tietoa ja kokemuksia, kerro tuotteista ja palveluista, älä panttaa osaamistasi! Monet tuntuvat pelkäävän, että […]

Lue lisää
13.9.2012
Hakukoneiden markkinaosuudet Suomessa

Top 5 hakukoneiden markkinaosuudet Suomessa, Euroopassa ja maailmanlaajuisesti helmikuussa 2022. Suomi Google – 93,91 % Bing – 3,32 % DuckDuckGo – 1,17 % Yahoo – 1,02 % Yandex – 0,37 […]

Lue lisää
1.3.2012
Facebook-timeline saapui brändeille ja yrityksille

Yritykset ja brändit voivat nyt ottaa käyttöönsä timelinen eli aikajanan Facebook-sivullaan. Ylläpitäjät voivat ottaa aikajanan käyttöön heti ja muutokset tulevat voimaan kaikilla sivuilla viimeistään 31.3.2012. Mikä muuttuu? Tarvitset sivulle profiileista […]

Lue lisää