Kotisivut yritykselle

Web-suunnittelu Pokis suunnittelee kotisivut, nettisivut, internet-sivut, verkkosivut, www-sivut ja web-sivut yrityksille, yhteisöille, yksityishenkilöille, tapahtumille ja muille.

Suunnittelemme edustavan näköisiä, kaikilla laitteilla pöytätietokoneesta tabletteihin ja älypuhelimiin toimivia, informatiivisia ja myyviä WordPress-kotisivuja asiakkaan toiveiden mukaan räätälöitynä.

Hoidamme verkkotunnuksen ja webhotellin varaamisen, julkaisujärjestelmän ja tarvittavien lisäosien asentamisen, ulkoasun suunnittelun, sisällön taittamisen ja käyttäjähallinnan. Asennamme sivuille valmiiksi markkinoiden parhaat hakukoneoptimointi-, varmuuskopiointi- ja tietoturvalisäosat.

Kotisivujen hyödyt ja merkitys yritykselle

Miksi yrityksesi tarvitsee kotisivut?

Tapaan paljon yrittäjiä ja kuulen usein: “Emme me tarvitse kotisivuja, asiakkaita riittää muutenkin” tai “Meillä on jo Facebook-sivu.”

Se on ihan ok ja toisaalta ymmärrän yskän, mutta kotisivut eivät ole olemassa pelkästään asiakashankintaa varten. Ne eivät ole olemassa yritystä, vaan sen uusia ja vanhoja asiakkaita varten.

Ihmiset etsivät netistä tietoa juuri sinun yrityksestäsi, yrityksesi tarjoamista tuotteista ja palveluista, aukioloajoista, hinnoista ja muista vastaavista.

Miten ihmiset sitten etsivät tätä tietoa? Tekemällä Google-hakuja. Googlen markkinaosuus on Suomessa yli 97 prosenttia ja se suosii hakutuloksissaan yritysten virallisia kotisivuja Facebookin, Twitterin ja Instagramin ylitse. Ja some-profiilista etsittävä tieto on vaikea löytää.

Siksi sieltä kannattaa löytyä!

  • Internet on tehokas ja edullinen viestintä- ja markkinointikanava.
  • Kotisivut ovat auki 24 tuntia vuorokaudessa.
  • Kotisivuilla kerrot yrityksen tarjoamista tuotteista ja palveluista.
  • Kotisivuille vastaat asiakkaiden kysymyksiin ja säästät sekä omaa että asiakkaidesi aikaa.
  • Kotisivut on erinomainen palautekanava.
  • Ennen kaikkea: Kotisivut kasvattavat yrityksesi myyntiä!
WordPress-sisällönhallinta-/julkaisujärjestelmä

Julkaisujärjestelmällä sivuja on helppo päivittää

Suunnittelemme yrityksesi kotisivut helppokäyttöisellä, turvallisella ja suomenkielisellä julkaisujärjestelmällä.

WordPress on PHP-ohjelmointikieltä MySQL-tietokantoja hyödyntävä julkaisu-/sisällönhallintajärjestelmä, joka on käytössä yli 60 miljoonalla sivustolla, mukaan lukien reilu kolmannes maailman 10 miljoonasta suosituimmasta verkkosivustosta.

WordPress-julkaisujärjestelmän avulla kotisivujen päivittäminen on helppoa. Tekstien lisäys, poisto ja muokkaus on yhtä yksinkertaista kuin tekstinkäsittelyohjelmassa. Voit lisätä tekstiin muotoiluja sekä kuvia ja muuta mediaa ja asetella ne haluamallasi tavalla.

WordPressissä käytetään ulkoasuteemoja ja lisäosia. Teemat ovat vaihdettavissa, joten jos joskus kyllästyt nykyiseen ulkoasuun, voit vaihtaa sen ja sisältö säilyy ennallaan. Sivuston toiminnallisuuksia laajentavia  lisäosia on saatavilla siihen yli 50 000.

WordPress perustuu avoimeen lähdekoodiin ja se on siten ilmainen ohjelmisto. Voit siis unohtaa kalliit lisenssimaksut ja kuukausimaksulliset kotisivupalvelut.

Tyylikkäät ja skaalautuvat kotisivut

Suunnittelemme yrityksellesi korkealaatuiset, visuaalisesti tyylikkäät ja nykyaikaiset kotisivut, jotka ovat käyttäjäystävälliset ja rakenteeltaan hyvin jäsennellyt. Katso referenssimme, ellet usko!

Ulkoasu suunnitellaan vastaamaan toiveitanne tai yrityksenne olemassaolevaa yritysilmettä vastaavaksi. Autamme mielellämme myös muissa graafisen suunnittelun tarpeissanne. Liiketoiminnan kannalta ulkoasu ei ole tärkein, mutta se antaa ensivaikutelman yrityksestä – ja ensivaikutelman voit antaa vain kerran.

Responsiivinen web-suunnittelu (engl. responsive web design) tarkoittaa suunnittelutapaa, jonka avulla sivut toimivat ja skaalautuvat hyvin erilaisille laitteille ja näytön kooille, kuten pöytätietokoneille, kannettaville tietokoneille, tablettitietokoneille ja älypuhelimille. Siinä sisältö, ulkoasu ja suorituskyky kaikilla laitteilla on käytettävyyden ja käyttäjätyytyväisyyden lähtökohta.

Responsiiviset suunnitellut eli mobiiliystävälliset sivut mukautuvat katseluympäristöön hyödyntämällä muuttuvia ja ositettuja ruudukkoja, joustavia kuvia ja CSS3-mediakyselyjä. Sivuilla olevia elementtejä kutsutaan absoluuttisten yksikköjen, kuten pikselien ja pisteiden sijaan suhteellisilla määreillä, kuten prosenteilla. Näin esimerkiksi kuville voidaan määritellä maksimileveys, jotta ne eivät ulotu emoelementin ulkopuolelle.

Mediakyselyiden avulla käytäjille voidaan näyttää eri CSS-tyylisäännöillä luotu sivu riippuen esimerkiksi selainikkunan leveydestä.

Verkkosivujen responsiivisuus on ollut vuodesta 2015 lähtien yksi Google-algoritmin ranking-perusteista, jota se käyttää arvioidessaan Google-hakujen vastaavuutta verkkosivuston relevanssiin ja hyödyllisyyteen.

Teemme sivuista responsiiviset eli myös mobiilimaailmaan soveltuvat. Tällöin ulkoasu mukautuu päätelaitteen näytön kokoon, eikä vierailijalla jää mitään näkemättä, vaikka hän katsoisi sivuja pienemmälläkin näytöllä.

Google-optimointi on kaiken A ja O

Tapasin kerran yrittäjän, joka kysyi minulta “Teetkö sinäkin niitä optimointijuttuja? Meidän sivut ovat jo ykkösenä Googlessa.”

Tein nopean Google-haun puhelimellani (“toimiala + paikkakunta”) ja yritys löytyi luonnollisen haun hakutuloksista vasta sijalta kahdeksan. “No viime viikolla ainakin oltiin.”

Ero on merkittävä, koska kolme ensimmäistä hakutulosta keräävät yli 62 prosenttia klikkauksista ja kahdeksas vain 3 prosenttia.

Miksi yrittäjä luuli, että hänen yrityksensä tulee Google-haussa ensimmäisenä?

Siksi, että Google tarjoaa juuri hänelle yksilöityjä hakutuloksia perustuen muun muassa sijaintiin, edellisiin hakuihin ja selaimen sivuhistoriaan. Hän on todennäköisesti tehnyt saman haun ennenkin ja vierailee luonnollisesti usein oman yrityksensä kotisivuilla.

Jos hän olisi tehnyt haun omalla puhelimellaan, hän olisi todennäköisesti ollut oikeassa. Hänen yrityksensä sivut olisivat luultavasti olleet hakutuloksissa ensimmäisenä – mutta vain hänelle.

Googlen yksilöidyt hakutulokset vääristävät ihmisten käsitystä totuudenmukaisista sijoituksista hakutulossivulla.

Miten huomioimme Google-optimoinnin suunnittelussa?

Google järjestää hakutulokset oman salaisen algoritminsa perusteella, joka perustuu yli 200 muuttujaan. Emme tiedä (vielä) niitä kaikkia, mutta ainakin suurimman osan ;)

Teemme kotisivut siten, että ne ovat tekniikaltaan ja rakenteeltaan hakukoneystävälliset. Asennamme jokaisille suunnittelemillemme WordPress-sivuille jo valmiiksi markkinoiden johtavan hakukoneoptimointilisäosan ja konfiguroimme sen puolestasi.

Optimoinnissa kiinnitämme huomiota muun muassa sivujen title-tägeihin, otsikoihin ja väliotsikoihin, meta descriptioniin, hakukoneystävälliseen osoiterakenteeseen, kuvien alt-tägeihin, tärkeiden avainsanojen löytymiseen, sisäisiin ja ulkoisiin linkityksiin, latautumisnopeuteen, sosiaalisen median läsnäoloon, käytettävyyteen, responsiivisuuteen sekä lukuisiin muihin asioihin yli 20 vuoden kokemuksella.

Mutta niistä sinun ei tarvitse välittää.

  • Autamme liiketoimintasi kannalta tärkeiden ja olennaisten hakusanojen ja avainsanojen löytämisessä.
  • Pidämme huolen, että sivut ovat tekniikaltaan ja rakenteeltaan hakukoneystävälliset.
  • Noudatamme responsiivista suunnittelua, jotta sivut taittuvat hyvin myös mobiililaitteille.
  • Asennamme sivuille valmiiksi markkinoiden johtavan WordPress-hakukoneoptimointilisäosan.
  • Pidämme huolen, että haun kannalta olennaiset avainsanat löytyvät niin titleistä, otsikoista, descriptionista, URL-osoitteista, alt-tägeistä ja sisällöstä.
  • Pidämme huolen, että sivut latautuvat nopeasti mm. välimuistituksen, gzip-pakkauksen ja kuvien koko-optimoinnin avulla.
  • Lisäämme sivuille sosiaalisen median jakonapit.
  • Autamme optimoinnissa ja kasvattamaan sivujen näkyvyyttä netissä.
  • Autamme tarvittaessa myös sisällöntuotannossa ja markkinoinnissa.

Mitä kotisivujen suunnittelu sisältää

Jokainen projekti on erilainen. Pyrimme kuitenkin siihen, että jokainen kotisivupakettimme sisältää ainakin seuraavat:

  • Webhotellin ja domainin varauksen asiakkaan nimiin
  • Projektin määrittelyn, suunnittelun ja toteutuksen
  • WordPress-julkaisujärjestelmän asentamisen ja konfiguroinnin
  • Hakukoneoptimointi-, tietoturva- ja varmuuskopiointilisäosien asentamisen
  • Muiden tarvittavien lisäosien asentamisen ja konfiguroinnin
  • Ulkoasun suunnittelun esittämienne toiveiden pohjalta vastaamaan yrityksen ilmettä
  • Toimittamanne sisällön laittaminen valmiiksi sivuille
  • Blogin, yhteydenottolomakkeen ja upotetun Google-kartan
  • Google Analytics -kävijäseurannan asentamisen
  • Tunnusten luomisen ylläpitäjille
  • Ilmaisen kahden (2) kuukauden sähköpostituen sivujen päivittämistä varten

Paketti on luonnollisesti myös räätälöitävissä tarpeidenne mukaan.

Koska nettisivut ovat varsinkin aloittaville yrityksille iso investointi on syytä selventää myös, mitä tarjoamiimme kotisivupaketteihin ei kuulu:

  • Kolmannelta osapuolelta hankittavista webhotellista ja verkkotunnuksesta koituvat kulut
  • Julkaisun jälkeen tehtävät ja tarjoukseen kuulumattomat ylläpito- ja päivitystyöt ml. WordPressin, ulkoasuteeman ja lisäosien päivitykset
  • Julkaisujärjestelmän ja sen lisäosien päivittämättä jättämisestä johtuvien tietomurtojen korjaaminen
  • Webhotellipalveluntarjoajan turvattomasta palvelinympäristöstä johtuvien tietomurtojen korjaaminen
  • Käyttäjän heikosta salasanasta johtuvien tietomurtojen korjaaminen

Kotisivujen suunnittelun hinta ja sen määräytyminen

Web-suunnittelu Pokis on kotitoimistossa työskentelevä yhden miehen yritys ja uskallan väittää, että meidän hinta-laatusuhde on markkinoiden parhaita, ellei jopa paras. Meidän hinnoissamme ei ole ilmaa! Isot, useita henkilöitä työllistävät mainostoimistot veloittavat aina enemmän.

Visuaalisesti tyylikkäät, responsiiviset ja sisältömäärältään tavanomaisen nettisivut tulevat kokemuksiemme mukaan maksamaan asiakkaalle tonnin molemmin puolin. Jos yhteisymmärrykseen päästään nopeasti, hinta on helposti alhaisempi. Mikäli vaatimukset muuttuvat projektin edetessä ja muutoskierroksia tarvitaan useita, hinta on yleensä korkeampi. Pidämme asiakkaan kuitenkin aina ajan tasalla.

Hinnoittelumme perustuu yli 20 vuoden kokemukseen web-suunnittelusta ja -teknologioista sekä asiakasprojekteista. Myymme osaamistamme, näkemystämme ja ennen kaikkea aikaamme.

Hinta ja projektin kesto riippuu kokemuksiemme mukaan muun muassa seuraavista tekijöistä:

  • Kuinka graafisen ulkoasun haluatte? Jokainen ulkoasuelementti vaatii jonkin verran työtä. Esimerkiksi yläosan vaihtuvat kuvakarusellit (sliderit) efekteillä ovat yllättävän suuritöisiä.
  • Miten nopeasti näkemyksemme ulkoasusta ja rakenteesta kohtaavat? Jokainen muutoskierros vaatii muutosten määrästä ja laadusta riippuen aikaa.
  • Kuinka monta sisältösivua tarvitsette? Tavallisesti sivuille tulee vähintään etusivun ja yritysesittelyn lisäksi tuotteiden tai palveluiden esittely, yhteystiedot kartalla ja yhteydenottolomakkeella, sekä joissain tapauksissa blogi/uutiset/ajankohtaista-osio. Jokaisen sivun taittoon menee sisältömäärästä ja ulkoasusta riippuen aikaa.
  • Mitä muita toiminnallisuuksia sivuille tarvitaan? Varauskalenteri, kuvagalleria, henkilökunnan esittely, uutiskirje, vieraskirja, kilpailut, keskustelufoorumit ja vastaavat lisäävät kustannuksia.
  • Onko Teillä sivuille tulevat materiaali (logo, tekstit, kuvat ja muu aineisto) valmiina? Onko materiaali nettiin sopivassa muodossa? Vaatiiko teksti oikolukua, kuvat käsittelyä tai muita muutostöitä? Laitatteko mahdollisesti materiaalin sivuille itse?
  • Tarvitaanko kieliversioita? Monikielisen sisällön lisääminen sivuille on sinällään helppoa, mutta jokainen ulkoasuteeman elementti ja lisäosan käyttöliittymään tuottama teksti vaatii oman käännöksensä.

Miten edetään?

Lähetä tarjouspyyntö, jossa kuvailet mahdollisimman tarkasti, mitä vaatimuksia sivuille asetetaan. Kerro myös milloin toivot projektin olevan valmis. Esitämme mahdollisia jatkokysymyksiä ja vastaamme tarjouspyyntöön mahdollisimman pian. Suosittelemme samalla mistä kannattaa varata webhotelli ja verkkotunnus.

Mikäli hyväksytte tarjouksen, kokoa kotisivuille tuleva aineisto, kuten tekstit, kuvat ja muu sisältö, ja toimita se meille sähköpostitse. Lähetä myös webhotelliin saamasi tunnukset.

Asennamme palvelimelle WordPress-julkaisujärjestelmän lisäosineen, suunnittelemme sivujen ulkoasun ja sisällön toiveidesi mukaisesti ja taitamme toimitetun aineiston sivuille. Lähetämme ensimmäisen vedoksen mahdollisimman pian.

Käy luonnos läpi mahdollisimman tarkasti ja lähetä mahdolliset muutospyynnöt sähköpostitse. Teemme muutokset tuota pikaa.

Kun sivut ovat valmiit, julkaisemme ne. Luomme valtuutetuille henkilöille käyttäjätunnukset ja opastamme päivittämään sivuja itsenäisesti.

PYYDÄ ILMAINEN TARJOUS

Kuvaile mahdollisimman tarkasti mitä tarvitsette ja pyydä ilmainen tarjous.