SEO

Hakukoneoptimointi eli SEO on olennainen osa modernia digitaalista maisemaa. Tämän kategorian blogijutuissa syvennymme hakukoneoptimoinnin maailmaan ja jaamme vinkkejä, strategioita ja parhaita käytäntöjä, jotka toivottavasti auttavat yritystäsi saamaan parempaa näkvyyttä verkossa.

Hakukoneoptimointi ei ole pelkästään avainsanojen tunnistamista ja niiden lisäämistä sisältöön, vaan monimutkainen prosessi, joka vaatii tarkkaa analyysiä, strategista suunnittelua ja taitavaa toteutusta. SEO on enemmän kuin tekninen taito – se on taiteenlaji, jossa yhdistyvät luova kirjoittaminen, analytiikka ja strateginen ajattelu.

Tämän kategorian blogijutuissa keskitymme useisiin hakukoneoptimoinnin aiheisiin, mukaan lukien avainsanatutkimus, metatiedot, linkkien rakentaminen, hakukoneiden algoritmien ymmärtäminen, sivujen latautumisnopeuden parantaminen ja monet muut aiheet.

Oletpa sitten aloitteleva verkkosivuston omistaja tai kokenut digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, toivomme, että löydät blogistamme ajantasaista ja liiketoimintasi kannalta hyödyllistä sisältöä, joka auttaa sinua navigoimaan SEO:n haastavassa ja alati muuttuvassa maailmassa.

Muistathan, että SEO on jatkuva prosessi. Hakukoneet päivittävät algoritmejaan jatkuvasti ja kilpailijasi kehittävät omia strategioitaan. Näillä jutuilla pyrimme pitämään sinut ajan tasalla näistä muutoksista ja autamme sinua ymmärtämään, miten voit mukautua hakukoneoptimoinnissa tapahtuviin muutoksiin menestyksekkäästi.

Joten liity matkaan ja aloita matkasi kohti parempaa näkyvyyttä hakukoneissa!

6.9.2023
Sisäiset linkit ja linkitys hakukoneoptimoinnissa

Ennen kuin verkkosivusto voi sijoittua hakukoneissa hyville sijoituksille, se tarvitsee linkkejä. Google löytää artikkelisi ja sivusi parhaiten, kun niihin johtaa ulkoisia linkkejä eli paluulinkkejä. Toinen tapa parantaa hakukonelöydettävyyttä on parantaa […]

Lue lisää
3.8.2023
Mikä on orgaaninen eli luonnollinen haku?

Mikä on orgaaninen haku, jota kutsutaan myös nimellä luonnollinen haku? Orgaanisella haulla viitataan maksuttomiin hakutuloksiin. Toisin kuin maksetut hakutulokset (ks. napsautuskohtainen mainonta), jotka täytetään eräänlaisen huutokauppajärjestelmän kautta, orgaaniset hakutulokset perustuvat […]

Lue lisää
28.7.2023
Välilehtien takana oleva sisältö SEO:n kannalta

Välilehdet eli tabit on kätevä keino ryhmitellä verkkosivulla olevaa sisältöä muutoin kuin väliotsikoiden alle. Kun välilehden otsikkoa klikkaa, sen takaa avautuu käyttäjälle kokonaan uutta sisältöä. Mutta miten Google suhtautuu välilehtiin? […]

Lue lisää
19.10.2022
404-virhesivut hakukoneoptimoinnin näkökulmasta

Yksi yleisimmistä vastaan tulevista HTTP-tilakoodeista on 404 Not Found, mikä tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan sitä, että asiakkaan pyytämää resurssia ei löytynyt, kun sitä pyydettiin palvelimelta. Jos suunnittelet verkkosivuja, ylläpidät verkkokauppaa tai […]

Lue lisää
18.10.2022
Googlen verkkovastaavan ohjeet on nyt Search Essentials

Hyvästi Googlen Verkkovastaavan ohjeet. Tervetuloa Google Search Essentials! Google tiedotti viime viikolla julkaisevansa yksinkertaistetun version Verkkovastaan ohjeista ja nimeävänsä sen uudelleen Google Search Essentialsiksi. Uuden ohjeistuksen suomenkieliseksi nimeksi saattaisi englanninkielisen […]

Lue lisää
12.10.2022
Wordfence-URL:t Google Search Consolessa

Wordfence on näppärä tietoturvalisäosa WordPressille, jolla saat lisättyä WP-sivustollesi applikaatiotason palomuurin muun muassa brute force -hyökkäyksien torjumiseksi sekä sivuston skannaamiseen tunnettujen tietoturva-aukkojen, haittaohjelmien, takaovien, roskapostin ja injektioiden varalta. Olen käyttänyt […]

Lue lisää
22.8.2022
Googlen hyödyllisen sisällön päivitys

Google tiedotti viikolla julkaisevansa ensi viikolla uuden päivityksen, jonka nimeksi on annettu helpful content update, so. hyödyllisen sisällön päivitys. Monet meistä ovat kokeneet turhautumista vieraillessaan verkkosivulla, joka hakutulossivulla näyttää tarjoavan […]

Lue lisää
20.6.2022
Mikä on paluulinkki?

Paluulinkki on kaikessa yksinkertaisuudessaan linkki yhdeltä verkkosivustolta toiselle verkkosivustolle. Yleensä käsitteellä viitataan tietyn sivuston paluulinkkeihin eli kyseiselle verkkosivulle muilta verkkosivustoilta osoittavia linkkejä. Google ja muut hakukoneet käyttävät paluulinkkien määrää, laatua […]

Lue lisää
25.2.2022
Negatiivinen hakukoneoptimointi ja siltä puolustautuminen

Tämän blogijutun aiheena on negatiivinen hakukoneoptimointi. Jutussa kerromme mitä negatiivinen hakukoneoptimointi on, miten haitallista se voi olla verkkosivustoille, miten Google suhtautuu siihen, sekä mitä voit tehdä tunnistaaksesi negatiivisen hakukoneoptimoinnin ja […]

Lue lisää
18.2.2022
Mitä Googlen core-päivitykset ovat ja mitä ne muuttavat?

Google julkaisee päivittäin yhden tai useampia päivityksiä hakualgoritmeihinsa tarkoituksenaan tehdä hakutuloksistaan jollain tapaa parempia. Useimmat päivityksistä eivät ole mitenkään havaittavissa. Joskus algoritmipäivitys on selkeämmin huomattavissa ja se on sivustojen omistajille, […]

Lue lisää